Past jouw website nog bij je?

Van mijn coach kreeg ik tijdens mijn vakantie de opdracht om een mood board te maken met kleuren die bij mij en mijn leefstijl passen. Ik zat helemaal in de flow en vond direct de plaatjes die en kleuren die bij mij passen. Een aantal van die kleuren gebruik ik ook op mijn website, maar niet allemaal en ik realiseerde me dat dat best jammer is, want ze zijn zo krachtig en ze passen zo goed bij wat ik ook naar mijn bezoekers wil uitdragen.

Ik leef al sinds 2 jaar als digital nomad en reis met mijn gezin door Europa in een camper. Samen ervaren we een groot gevoel van vrijheid en mijn klanten zijn doorgaans coaches die andere mensen begeleiden in het vinden van dat gevoel van vrijheid. En mensen die hun droom najagen en online hun kennis en kunde met anderen gaan delen. Hoe leuk is het dan, dat ik juist voor hen websites mag maken. Voor mij maakt dat de cirkel weer rond. Indirect inspireer ik zo andere mensen bij het vinden van een gevoel van vrijheid en om te gaan doen waar ze blij van worden. En dat vind ik leuk.

Blijkbaar past de look en feel van mijn website toch helemaal bij mijn ideale klant, ook al heb ik die extra kleuren nog niet geïntegreerd. En dat is belangrijk, want je hebt niet zo heel veel tijd om een indruk te maken op de bezoekers van je website. Ze beslissen in 3 seconden of ze het de moeite waard vinden om op jouw website te blijven hangen of dat ze een deurtje verder gaan. Eigenlijk doe je aan speed daten met je potentiële klanten.

Die eerste indruk is daarom heel belangrijk en omdat mensen toch graag zaken willen doen met andere mensen, zoeken zij iemand die bij ze past. Net als met daten eigenlijk. Als jij normaal een surfy look hebt en je gaat op je date voor de zakelijke look, dan heb je waarschijnlijk geen match met degene die het best bij je past, want die ziet je dan net even niet staan, snap je?

En zo is het ook met je website. Als jouw website iets anders uitstraalt dan waar jij voor staat, dan is het tijd voor een verfrissende metamorfose. Voor jou en je bedrijf is het heel belangrijk om een website te hebben, waar jouw unieke waarde meteen zichtbaar is. Ook is het belangrijk dat je bezoekers direct kunnen zien wat jouw aanbod is. Hoe beter dat bij je past, hoe beter. Zo kun je jezelf met trots en zelfvertrouwen presenteren aan jouw doelgroep. Zo krijg je het vertrouwen van je potentiële klant, dat jij de ideale persoon bent om ze te helpen. En dat is wat je wilt toch?

DOE DE SNELLE WEBSITE CHECK

Weet je niet zeker of jouw website nog bij je past, doe dan deze snelle check

1. Passen de kleuren nog bij je?

Loop eens door je website heen en kijk specifiek naar de kleuren die je gebruikt. Wat voor gevoel geven ze je? Word je er blij van en als je ze in relatie brengt met de producten en/of diensten die je aanbiedt, past dat dan bij elkaar? En nog belangrijker: passen deze kleuren bij je doelgroep?

2. Wat staat er op de ‘Over mij’ pagina?

Ga naar je ‘Over mij’ pagina of hoe je de pagina ook genoemd hebt, waar je jezelf en je bedrijf beschrijft. Klopt het verhaal wat je daar beschrijft nog of heb je dingen toe te voegen. Sta je er nog achter of kijk je inmiddels anders naar het leven? En ook hier weer het allerbelangrijkste, denk je dat dat wat je daar beschrijft aansluit bij de lezer? Gaat jouw ideale klant zich herkennen in je verhaal?

3. Is je home page duidelijk

Stel dat jouw ideale klant op jouw website terecht komt, kan hij of zij dan direct vinden wat die zoekt? Ben je duidelijk over wat je te bieden hebt? Heb je ook een leuk cadeautje dat je aanbiedt bovenaan op je homepage? Een cadeautje waar de bezoekers van jouw website enthousiast van worden? Iets waardoor ze meer van je willen weten? En wordt jij blij van wat je aanbiedt of realiseer je je misschien dat je toch liever een ander aanbod wilt doen?

4. Foto’s

Heb je foto’s van jezelf op je website en zo ja, lijk je er nog op? Of is het misschien tijd om wat nieuwe foto’s te laten maken? Zijn het ook foto’s die bij je bedrijf passen of zouden ze wellicht verwarring kunnen veroorzaken? En als het prima foto’s zijn, word jij er zelf nog blij van?

5. Hoe oud is je website?

Hoe lang is het geleden dat je je website hebt gemaakt of laten maken? Is hij nog up to date? Is het een website waar je trots op bent. Ziet hij er lekker fris uit en werkt alles nog zoals je het ooit bedacht had? Of word je misschien blij van een opfrisbeurt? Kijk eens kritisch en stel je voor hoe jouw ideale klant jouw website vindt.

Twijfel je of jouw website nog bij je past, maak dan eens een vrijblijvende afspraak. Dan kijken we er samen even naar. Een afspraak maken kan eenvoudig hier.

Sharing is caring...

Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on google
Share on pinterest
Share on telegram

Gerelateerde Posts

Informeren zonder verkopen

Ik had het smoordruk toen ze me vroeg of we even konden bellen. Geen probleem zei ik, want voor haar maak ik

Fouten maken hoort erbij

Vol verbijstering staar ik naar mijn scherm. Vier berichten heb ik gemist. Vier reacties op de advertentie voor mijn masterclass ‘Bereid je website

Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op deze website accepteer je ze automatisch.