Ik Schrijf Altijd Vroeg In De Ochtend

Bijna iedere ondernemer die ik ken heeft een tijdsblok van 2 tot 3 uur, waarin hij of zij het meest productief is. Bij mij is dit in de ochtend en dan bedoel ik vroeg in de ochtend. Ik word in de zomer eigenlijk altijd wakker met de zon en in de winter ver daarvoor. Voor mij het moment waarop ik het meest productief ben. Mijn gezin slaapt dan nog en dat maakt het voor mij nog makkelijker om meters te maken.

Die vroege uurtjes in de ochtend zijn ook de uren dat ik het meest creatief ben. Dat is de tijd waarop mijn brein overladen wordt met goede ideeën en dus is dit voor mij het moment om te schrijven. Want wie schrijf die blijft en die stelling is weer helemaal waar anno 2020. Online is waar het gebeurt en waar het de komende tijd zal blijven gebeuren. Dat betekent dat je online zichtbaarheid moet zijn en een van de manieren om online zichtbaar te zijn voor je doelgroep, is schrijven. Met name het schrijven van waardevolle content. Informatie waar jouw doelgroep echt iets mee kan. Informatie die het waard is om voor terug te komen op jouw website of om je nieuwsbrief te blijven ontvangen.

Afgelopen vrijdag gaf ik een supertoffe masterclass (die ik trouwens binnenkort weer geef) en in die masterclass heb ik het met de deelnemers uitvoerig gehad over het belang van waardevolle content. Mensen willen zaken doen met mensen en online betekent dat, dat je iets van jezelf moet laten zien. Dat kan natuurlijk ook met video’s (zeker doen als je dat leuk vindt) en als je dat zoals de meeste mensen nog een tikje spannend vindt, kun je ook beginnen met het schrijven van goede info. Informatie waar jouw doelgroep echt iets mee kan.

BLOK DE TIJD

En wanneer moet je die informatie schrijven? Precies! Op het moment dat jij het lekkerst in je vel zit. Op het moment dat jij energie hebt voor 40 man, want dan kun jij het beste van jezelf laten zien. Als jij goed in je vel zit, schrijf je vanuit je hart en dat is wat mensen willen lezen. Als jij vanuit je hart schrijft, dan gaat het ergens over.

Als jouw tijdstip nou niet vroeg in de ochtend is, schrijf dan op een moment dat jij wel op je best bent. Een vriendin van mij, is niet vooruit te branden in de ochtend. Die komt pas een paar uur later tot leven en meestal is zij het fitst in de avond. Betekent dus dat zij het beste haar content in de avond schrijft.

Maar ben je net als ik toch het best in de ochtend, dan is het de moeite waard om eens te kijken wat er gebeurt als je een uurtje eerder opstaat bijvoorbeeld. Moet je natuurlijk ook een uurtje eerder naar bed. Voor iedereen is die tijd anders en als je gevonden hebt wat jouw meest productieve tijd is: blok die dan voor de communicatie met je doelgroep. Want dan ga je meters maken. En als je meters maakt met goede content, word je online steeds een beetje beter zichtbaar.

WAAR MOET IK OVER SCHRIJVEN?

Waardevolle content is de informatie waar jouw ideale klant naar op zoek is. Weet je nog niet wie jouw ideale klant is? Dan is het belangrijk om die eerst voor jezelf te specificeren. Pas als je weet waar jouw ideale klant naar op zoek is, dan kun je de informatie verstrekken die hij of zij nodig heeft.

Dus heb je nog geen ideale klant? Leg dan nu alles aan de kant en begin die persoon te beschrijven en kijk dan eens vanuit de ogen van diegene. Waar heeft hij of zij behoefte aan? Wat vind diegene interessant? Zie je dat het een stuk eenvoudiger is als je weet wie je ideale klant is?

DRIE STAPPEN

Dus er zijn drie stappen voor het schrijven van goede content:

  1. Bepaal jouw meest productieve en creatieve moment
  2. Bepaal wie jouw ideale klant is
  3. Creëer content specifiek voor jouw ideale klant

Easypeacy toch? Veel plezier!

Sharing is caring...

Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on google
Share on pinterest
Share on telegram

Gerelateerde Posts

Informeren zonder verkopen

Ik had het smoordruk toen ze me vroeg of we even konden bellen. Geen probleem zei ik, want voor haar maak ik

Fouten maken hoort erbij

Vol verbijstering staar ik naar mijn scherm. Vier berichten heb ik gemist. Vier reacties op de advertentie voor mijn masterclass ‘Bereid je website

Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op deze website accepteer je ze automatisch.