De voordelen van een website

Om maar direct met de deur in huis te vallen: 93% van de aankoopbeslissingen start met een zoekopdracht in een zoekmachine. Als je geen website hebt betekent dat dus dat je je klanten moet halen uit 7% van de totale markt.

Hoe groter het aankoopbedrag, hoe meer onderzoek mensen online doen naar het product en de aanbieders. Cruciaal dus om een website te hebben waarop jij duidelijke info verschaft over wat jij kunt betekenen voor jouw doelgroep.

Professioneel

Het is misschien een beetje flauw, maar als jij geen website hebt, word je door je doelgroep als minder professioneel beschouwd. Het is zelfs zo erg dat een groot deel van de kopers jou direct aan de kant schuiven als optie, als je geen website hebt.

Contact

Stel dat het jou toch is gelukt om klanten te krijgen zonder website. Of stel dat je, net als ik, je klanten vooral krijgt door mond-op-mond reclame. Dan is het fijn dat de mensen die jou willen gaan benaderen, je makkelijk kunnen vinden doordat je contactgegevens op jouw website staan.

Niet iedere doorverwijzing gaat vergezeld met contactgegevens, vaak geven de mensen wel een naam mee. Het is dan makkelijk als mensen via de zoekmachine jouw gegevens erbij kunnen zoeken.

Beschikbaar voor bezoek 24/7

Je website is dag en nacht bereikbaar voor je doelgroep. Hoe meer waardevolle info jij deelt, hoe beter het is voor je bezoeker. Zonder dat jij zelf bereikbaar hoeft te zijn, kun je jouw doelgroep vast informeren over wat je voor ze kunt betekenen.

Je kunt iets over jezelf vertellen

Een van de meest bezochte pagina op websites is de  ‘Over mij’ pagina. Mensen doen nog altijd het liefst zaken met mensen en willen dus graag weten wie jij bent. Hebben ze een klik met je of niet. Als jij een website hebt, kun je op de ‘over mij’ pagina beschrijven wie je bent en waarom je ooit bent gaan doen wat je nu doet. Het verhaal achter het product of de dienst.

Ik maak veel websites voor coaches. Nagenoeg allemaal hebben zelf ooit in de schoenen gestaan van de klant. Het is super waardevol om dat te delen. Als de bezoeker van jouw website leest dat jij in zijn schoenen stond en het probleem hebt opgelost, dan is de kans groter dat hij of zij met jou in zee wil.

Gratis reclame door reviews

Op je website kun je referenties verzamelen van klanten. Door op je website te vertellen wat anderen van jouw product en/of dienst vinden, heb je gratis reclame waarmee je meer klanten kunt aantrekken.

Look and feel

Misschien vind je dat je al deze info ook op je social media kanalen kunt delen. Dat is misschien waar, maar afgezien van het feit dat niet iedereen dezelfde social media kanalen heeft als jij, kun je daar ook niet de look and feel bepalen.

Op je website kun je dat wel. De look en feel van je website is belangrijker dan je denkt. Het spreekt het onderbewust van je bezoeker aan. Als je website goed in elkaar zit, zegt de look en feel iets over jou, je product en/of dienst en sluit het naadloos aan op jouw ideale klant.

Het is de voordeur van je winkel, je visitekaartje en de basis van je branding online. Je website hoort bij je huisstijl.

Sharing is caring...

Gerelateerde Posts

Hoe bereik je jouw doelgroep?

Het hebben van een specifieke doelgroep is cruciaal bij je online zichtbaarheid. Business coaches noemen het ook wel je ideale klant. Het

Wat voor soort website zoek jij?

Mijn eerste website was een informatieve website voor mensen die wilden afslanken. In die tijd werkte ik op kantoor als software tester

Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op deze website accepteer je ze automatisch.